Ліцей с. Гущинці Іванівської сільської ради Вінницької області



Академічна доброчесність:  від теорії до практики

 

Статті 42 Закону України «Про освіту» та 43 Закону України «Про повну загальну середню освіту» присвячені  академічній доброчесності.

Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження творчої діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та творчих досягнень.

Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає: 

  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право;
  • надання достовірної інформації про результати досліджень та власну педагогічну творчу діяльність;
  • контроль за дотриманням академічної  доброчесності здобувачами освіти.

Дотримання академічної доброчесності  здобувачами освіти передбачає

  • самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливим освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням  індивідуальних потреб і можливостей);
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право;
  • надання достовірної інформації про результати власної навчальної, творчої діяльності.

Власний текст має бути з унікальністю не менше 80%.

Текст потрібно надрукувати і перевірити на спеціальних сайтах, наприклад: https://edubirdie.com/perevirka-na-plagiat   Детальнішу інформацію Ви знайдете за посиланням https://ua.plagiart.net/perevirka-tekstu-na-unikalnist/

 

 

 

 

 

 

 

 

Зразок дотримання принципу академічної доброчесності:

 «посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей»

 

1. Повага до власної думки починається з поваги до думок інших, а повага до власного тексту — з поваги до чужих [1].

 

2. Кожний народ упродовж віків формував свою культуру, яка охоплює усі види організованої діяльності і є свідченням рівня розвитку суспільства [3, с.4].

 

3. Порушенням академічної доброчесності вважається: академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) творчих результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства; списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання [2].

 

 

Список використаних джерел

 

1. Академічна доброчесність: практичний вимір.  URL:   https://osvita.ua/vnz/akadem-dobrochesnist/ (дата звернення: 11.02.2021).

2. Закон України «Про освіту» : редакція станом на 12.02 2021 р.: відповідає офіц. тексту. С.: ТОВ ВВП «НОТІС», 2021. Ст.42

3. Міляновська Н.Р. Зарубіжна література. Рівень стандарту: підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти. Тернопіль: Астон, 2019. 256 с.

 

 

 

     

 


Повернутись назад